Firma Fortepiano powstała w 2005 roku. Nazwa i logo mają swoją historię związaną z Festiwalem Pianistycznym, którego inicjatorem, organizatorem i Dyrektorem Artystycznym była Anna Stempin-Jasnowska. Festiwal nosił nazwę Studenckiego Festiwalu Pianistycznego "Forte-Piano", odbywał się w latach 1994 – 1997 w Bydgoszczy, a organizowany był przez zespół studentów Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w składzie: Anna Stempin-Jasnowska, Magdalena Bogucka, Michał Kuzimski, Katarzyna Mościcka, Beata Zdunek; przy życzliwym wsparciu Katedry Fortepianu oraz Władz Akademii Muzycznej. W czasie trwania, przez kolejne cztery lata Festiwal uzyskał wsparcie Ministerstwa Kultury i Sztuki, patronat prasowy Gazety Wyborczej, patronat radiowy Polskiego Radia PiK; był imprezą znaną i cenioną w Polsce, recenzowaną m.in. przez Ruch Muzyczny. Gośćmi Festiwalu byli pianiści, studenci polscy i zagraniczni oraz znani pedagodzy, którzy służyli swoim doświadczeniem prowadząc kursy pianistyczne.
Obecnie firma Fortepiano jest wyłącznym przedstawicielem w Polsce firmy Feurich produkującej fortepiany i pianina. Firma ta proponuje dwie linie produkcyjne. Z jednej strony ekskluzywne, ręcznie wytwarzane w Niemczech od ponad 166 lat fortepiany i pianina z „najwyższej półki”, mające swoją renomę i stałe, ciągle powiększające się grono wielbicieli; z drugiej – innowacyjne fortepiany i pianina produkowane w największej i najbardziej nowoczesnej fabryce fortepianów w Ningbo, pod ścisłą kontrolą międzynarodowego zespołu Feurich. Poszerzona oferta powstała dzięki połączeniu niemieckiej firmy Feurich i austraickiej Wendl & Lung. Stało się to 2011 roku i zaowocowało pojawieniem się na rynku fortepianowym nowych, przebudowanych modeli pianin i fortepianów Feurich, nawiązujących do swych poprzedników Wendl & Lung. Dzięki międzynarodowemu, prężnemu zespołowi konstruktorów, techników, budowniczych fortepianów oraz muzyków, otwartemu na poszukiwania nowych rozwiązań i ciągły rozwój instrumentów, powstała nowa jakość. Rezultatem tego jest wprowadzenie nowych modeli pianin oraz czwartego pedału harmonicznego w fortepianach. Pod hasłem „Tradition & Innovation” Feurich wszedł przebojem na światowe rynki.
Miarą sukcesu tej firmy są liczne nagrody prestiżowego, francuskiego miesięcznika muzycznego Diapason D’or oraz zadowoleni klienci, zarówno koncertujący pianiści, jak i uczniowie na każdym poziomie zaawansowania.
Cieszy fakt powrotu po kilkudziesięciu latach nieobecności na polskim rynku, fortepianów i pianin Feurich, które zastępują stare i wysłużone, ale ciągle cenione egzemplarze z przedwojennej produkcji.
Hasłem firmy Fortepiano jest „Fortepian w zasięgu ręki”.
Mamy świadomość potrzeb zarówno instytucji muzycznych, jak i osób prywatnych zajmujących się muzyką. Jesteśmy w stanie doradzić każdemu, na każdym poziomie zaawansowania, zarówno jeśli chodzi o zakup instrumentu, jak i o edukacje muzyczną. Bierzemy również odpowiedzialność za zakupiony u nas fortepian, czy pianino, proponując serwis na najwyższym, światowym poziomie.